Thursday 10 March 2011

KAMU.

Lama sudah tidak bermadah
Sepertinya ingin memahat sedikit coretan yang membelakangkan putih ini..

Aku terkenang suatu ketika
Pabila kamu ku agungkan
Tiada siapa dapat menandingi kamu
Hanya kamu
Dihati..


Kebodohan itu adalah kepunyaan kamu
Tapi semua itu bertukar indah
Dan menterbalikkan ia menjadi aku
Pabila ianya tentang kamu
Semua tentang kamu..


Biar banyak mulut membising
Kata ini kata itu
Aku tetap aku
Mempertahankan kamu
Wah indahnya menjadi kamu..


Tapi kamu tetap kamu
Tidak pernah secalit pun menghargai aku
Sebaliknya aku
Sentiasa memuji kamu..


Sepertinya aku dilahirkan untuk menyayangi kamu
Sehingga seperti tiada orang di sekeliling aku
Hanya kamu
Di mata aku..


Tapi sekarang
Kamu tetap kamu
Dan aku tetap aku
Walaupun sudah jauh
Sudut hati masih mengingat kamu
Tidak lebih, hanya terdetik..

*Senyum dalam hati.